Klachtenregeling

Klacht over je verloskundige?

Het is prettig als het contact met je verloskundige deskundig en aangenaam verloopt. Toch kan het voorkomen dat je een klacht hebt over je verloskundige.

Procedure

1. Bespreek je klacht met je verloskundige

Zit je met vragen? Met twijfels? Ben je ergens ontevreden over? Vertel het je verloskundige. De verloskundige neemt graag de tijd om rustig met je te praten.

2. Schakel een klachtenfunctionaris in

Lukt het niet om er samen uit te komen? Of wil je hulp bij het indienen van een klacht? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris van het CBKZ (Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg). De klachtenfunctionaris is onpartijdig, werkt onafhankelijk en helpt je graag verder met ondersteuning en advies. Ook bemiddelt de klachtenfunctionaris bij het vinden van een oplossing. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

De klachtenfunctionaris is van maandag tot en met vrijdag (van 9.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.30 uur) telefonisch te bereiken op het nummer 088 – 024 51 23 . U kunt ook een mail sturen naar klachtverloskunde@cbkz.nl.

DIRECT EEN KLACHT INDIENEN

Wil je direct een klacht indienen? Dan kun je dit het best doen via de telefoon 088 – 024 51 23  of per mail klachtverloskunde@cbkz.nl. Eventueel kan dit ook per post. Stuur je klacht naar: CBKZ, t.a.v. Klachtenfunctionaris KNOV, Antwoordnummer 570, 4200 WB Gorinchem.Om je klacht goed te kunnen behandelen, hebben wij enkele gegevens van je nodig. Vermeld duidelijk:

  • je naam en adres;
  • je telefoonnummer en e-mailadres;
  • de naam van degene over wie je klaagt en in welke praktijk deze persoon werkzaam is;
  • een duidelijke omschrijving van het gedrag waartegen je klacht is gericht.